مردم عراق احمدی نژاد را بر سایر رهبران عرب ترجیح می دهند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا ، برخی از شهروندان عراقی تهدیدات غرب بخصوص امریكا علیه ایران را به دلیل مواضع محكم و منسجم دولت و ملت ایران بیهوده می دانند واعتقاد دارند سیاستهای بازدارنده تهران در مقابله با این تهدیدات براساس منطق وهوشمندی اتخاذ می شود.

این شهروندان به صراحت تاكید می كنند در هنگام اشغال كشورشان توسط نظامیان امریكایی شرایطی مانند قحطی در كشور پدید امد وچنانچه كمكهای معنوی ومادی دولت وملت ایران نبود اكنون آنها شرایط متفاوتی پیدا می كردند.

عبد الامیر الخزرجی فروشنده لوازم یدكی خودرو در مورد كمكهای معنوی و مادی ایران به عراق چنین می گوید :همه می دانیم كه ایران به دلیل زیر بار نرفتن به خواسته امریكا از سوی كشورهای صنعتی محاصره اقتصادی است اما این كشور ضمن عبور از بحران تحریم توانست به ملت عراق نیز كمك كند.

سامی الجابری دیگر شهروند عراقی می گوید: در حقیقت هنگام حمله نظامیان امریكایی به عراق انتظار كمك از دیگر كشورهای عربی داشتیم اما متاسفانه برخی از این كشورها نه تنها كمك نكردند بلكه اقدام به اعزام تروریست برای تضعیف اراده مردم نمودند.

وی تاكید كرد: واقعیت این است كه ملت عراق هرگز مواضع انساندوستانه دولت ایران را فراموش نخواهد كرد.

محمود الخفاجی كه در زمینه راه وساختمان فعالیت می كند طرحهای زیر بنایی ایران برای ابادانی عراق را غیرقابل توصیف دانست واظهار داشت : قرادادهای ایران و عراق در مورد راه و شهر سازی در ابادانی و بازسازی عراق تا كنون تاثیرات بسیار خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری كرد كه طرحهای انتقال برق برای عراق از سوی ایران شتاب بیشتری به خود گیرد .

به گفته این شهروند عراقی نظامیان امریكایی وحامیان انها نه تنها ابادانی ودموكراسی برای عراق بوجود نیاوردند بلكه زمینه تخریب نمای شهرها وجاده های این كشور را فراهم كرده وبه همین صورت انرا رها كرده اند كه این مسئله از نظر اقتصادی دولت را با چالشهای فراوانی روبرو كرده است .

به عقیده وی كشورهای عربی در طرحهای زیربنایی عراق خود را كنار كشیده اند اما در اینده از این رفتار نامناسب خود در قبال دولت وملت عراق پشیمان خواهند شد.

در نهایت اكثر مردم عراق از رفتار خصمانه سایر كشورهای عربی كه انان را در شرایط بحرانی اشغالگری تنها گذاشته خشمگین ونسبت به سیاستهای انان برای منزوی كردن عراق از جهان عرب انتقادات شدیدی دارند.

با این حال دولت متحد عراق قصددارد برای اولین بار و پس از سرنگونی دیكتاتور عراق وپایان اشغالگری دراین كشور توسط نیروهای امریكایی, اجلاس سران اتحادیه عرب كه تاكنون به دلیل سیاستهای خصمانه برخی كشورهای عربی به تعویق افتاده را برگزار نماید.

برگزاری موفقیت امیز این اجلاس می تواند نقطه عطفی در تاریخ دولت عراق در راستای 'ثبات وامنیت 'تلقی شود.

1592

/1385





:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: